Възможно ли е детето да ходи с желание и нетърпение на училище и с лекота да усвоява знания и умения?
Случвало ли ви се е детето ви да попита: „За какво трябва да уча тези формули? Няма да ставам математик, за какво ще ги използвам?“ Може би и вие сте си задавали подобни въпроси, преди да станете родител, докато сте били в образователната система 12 или 16, или дори повече години. И този тип въпроси, звучат много логично.
Добре би било преди да започнем да изучаваме един предмет и да се сблъскаме не само с формули, а и с много термини, теореми, химични съединения и т.н. да ни се обясни каква е ролята на въпросната наука като приложение в живота, в практиката, в природата.
В тази статия на куест ще рагледаме как може да създадем желанието у децата да ходят на училище.
Учене с разбиране или учене с наизустяване
Разбира се! Подходът е индивидуален и различен при различните възрастови групи ученици и той се прилага на местата, в които на образованието се гледа като на отговорна мисия, а на учениците – като на личности, чието развитие и оформяне е в ръцете на педагога. В ЧОУ Куест това е най-важният критерий за подбор на преподаватели и тяхната атестация през годините.
Уроците при нас са приложни, по всякакъв начин с примери и реални упражнения показваме на практика приложението на формулите, уравненията, химичните съединения и реакции, физичните свойства и биологичните структури и функции. Ученето чрез наизустяване не води до трайни знания. Ученето, за да ни изпитат, да изкараме добра оценка и после да забравим наученото не е от полза за никого. Възпитанието на критично мислещи хора, следва да е в основата на една пълноценна образователна система.
ЧОУ Куест е един образователен оазис, който обучава и възпитава мислещи млади хора
В ЧОУ Куест учим децата да анализират и осмислят информацията, която им се поднася, дори да я подлагат на съмнение, дори да задават въпроси, да дискутираме по всякакви въпроси и теми. Обучаваме децата да проверяват информацията, да могат да отсеят истинските от фалшивите новини, тъй като в днешния дигитален свят сме подложени на редица манипулации и не всичко което е написано в интернет пространството, отговаря на истината. Понякога дори сляпото доверяване на фалшива и манипулативна информация, може да бъде опасно за подрастващите. Стремим се да предпазим децата от това.
Ами какъв е смисълът на образованието?
Да се позоваваме на логиката, на науката, да развиваме критичното и творческото мислене на децата, да трупаме приложни и практични знания, които ще помним и ще използваме за цял живот – това е смисълът на образованието, което поставя ученикът в центъра. Това е и мисията на ЧОУ Куест. При нас учениците се обучават в среда без стрес и напрежение, като още от ранна възраст усвояват правилните начини на учене, които им помагат да изграждат трайни знания и умения.
Изграждайки свободно мислещи хора, които без натиск и стереотипи имат възможност да разгърнат пълния си потенциал, ние в ЧОУ Куест даваме възможност на нашите възпитаници да идентифицират и развият своите силни страни и таланти.
И това дори не е толкова трудно. Напротив – забавно е! Учим и се забавляваме – и ученици, и учители, и родители!
Как го правим:
- Преподаваме уроците си по запомнящ се начин, с нагледни примери от практиката и живота, за да останат в съзнанието на децата за дълго и да ги свързват с реални неща.
Пример:
В 7 клас урокът по биология оживя и учениците успяха нагледно да се запознаят с вътрешното устройство на сома.
- Провеждаме бинарни (комбинирани) уроци по различни предмети, за да покажем на практика взаимовръзките между различните науки.
Пример:
Учениците от Куест имаха бинарен урок по география и химия, където проведоха небезизвестния експеримент по създаване на слонска паста за зъби и научиха откъде произлизат имената на елементите от Менделеевата таблица.
- Стимулират иновативното мислене, предприемчивостта, изобретателността, комуникационните и презентационните умения
Пример:
Учениците от ЧОУ Куест работят по създаването на прототип на продукт по техен избор, изготвят бюджет и списък с материали, и представят пред класа си различните етапи в процеса на работа. Седмокласниците изработиха и представиха следните изобретения:
- мини огнехвъргачка
- чанта за пикник
- кола на батерии
- В ЧОУ Куест даваме възможност на учениците да се включват в разнообразни извънкласни инициативи като част от учебния процес, показваме им различни възможности, за да могат да се докоснат до тях и да направят своя информиран и най-добър индивидуален според техните интереси и възможности избор.
- Участие във Фестивала на науката в София Тех Парк
- Участие и отличия в Spelling Bee 2024 г.
- Участие в престижното научно състезание ScienceMeUp
Тези и още много примери от училищния живот на ЧОУ Куест могат да бъдат дадени, за да илюстрираме как се предават знанията при нас – с усмивка, любов, търпение и с разбирането, че за да осмислят и запомнят учениците една материя, една теория, то тяхното внимание трябва да бъде привлечено по интересен, атрактивен и дори провокативен начин, чрез демонстрации, опити и интерактивност. Провокираме тяхното любопитство и жаждата за знания идва по естествен начин. Така ученето се превръща в забавление и учениците ни идват на училище с желание и нетърпение.„Къде е това училище?“, ще попитате! Близо до вас, софиянци, а за децата извън София, можем да кажем, че също са добре дошли.
Разгледайте още от блога на куест!
Предимствата на частното училище пред държавното училище
Частно или държавно училище? Наръчник за родители
Проектно-базирано учене в Куест с г-жа Ками | Предучилищна подготовка